America is waiting : Brian
Eno/David Byrne:
Der Song:
„America is waiting“ vom Album: „My Life in the Bush of Ghosts” ist repräsentativ für die kreative
Schaffensphase der frühen 1980er Jahre von David Bryne. Gemäss Allmusic.com
werden verschiedenste Rock/Folk/Pop-Elemente aus der ganzen Welt in den Liedern
verarbeitet:” from
radio talk-show hosts, Lebanese mountain singers, preachers, exorcism
ceremonies, Muslim chanting, and Egyptian pop, among others.“[1]
Nicht nur der Song „America is waiting“, sondern das ganze Album sind
bahnbrechend für den Rock der 1980er Jahre:“ The songs on My Life in the Bush
of Ghosts present myriad elements from around the world in the same jumbled
stew, without regard for race, creed, or color. As such, it's a tremendously prescient record for the
future development of music during the 1980s and '90s. »[2]
Erstmals in der Geschichte der Popmusik, wurden enorme Mengen an
Samples verwendet und in die Songs eingepflanzt. „Rather
than featuring conventional pop or rock singing, most of the vocals are sampled from other sources, such as commercial
recordings of Arabic
singers, radio disc
jockeys, and an exorcist. Musicians had previously used similar
sampling techniques, but critic Dave Simpson declares it had never before been used
"to such cataclysmic effect" as on My Life.”[3]
Das Album wurde
vollständig analog aufgenommen, was einen grossen Aufwand mit sich brachte und
gemäss dem Motto: “Versuch und Irrtum” aufgebaut wurde:” the vocalists were
recorded sometimes several decades before being re-appropriated by Eno and
Byrne, and the voices often seemed to take on unanticipated qualities when
placed in the new context.”[4]
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